понедельник, 20 октября 2014 г.

Гендерне бюджетування.

Україна, підписавши «Декларацію тисячоліття» у 2000 році, разом з іншими країнами взяла на себе зобов’язання по досягненню основних цілей світового розвитку, одна з яких – досягнення рівності жінок і чоловіків у всіх сферах життєдіяльності.
Оскільки жінки та чоловіки виконують різні соціальні ролі, їх щоденні задачі, потреби та питання, які потребують нагального рішення, – різняться. Аналіз бюджету з врахуваннямгендерного аспекту дасть можливість прийняти до уваги ширше коло питань, вирішення котрих створить рівні можливості для всіх членів громади та забезпечить їх сталий розвиток.
В рамках проекту «Гендерне бюджетування» за фінансової підтримки Фонду ФрідріхаЕберта в Україні 6-7 жовтня 2011 року в м. Кам’янець-Подільський відбувся тренінг «Гендерне бюджетування», який покликаний надати інструменти аналізу статей місцевих бюджетів з точки зору врахування гендерної рівності при розподілі державних коштів. Участь у семінарі-тренінгу взяли представники різних сфер професійної діяльності, які беруть активну участь у реалізації гендерної політики. Службу зайнятості представляли працівники Хмельницького обласного та міського центрів зайнятості ЛесяЛаврененко та Наталія Самкова.
Тренінг розпочала Олена Давліканова, координатор програм представництва Фонду Фрідріха Еберта в Україні, яка розповіла про основні завдання та напрямки діяльності фонду, зокрема, участь у сприянні реалізації гендерної політики. Далі, Тетяна Баєва, голова правління Хмельницької обласної організації Подільський центр «Гендерна рада», визначила цілі та завдання тренінгу.
Тренінг тематично був поділений на три модулі: «Гендерна політика в Україні та Хмельницькій області. Фінансування пріоритетів гендерної рівності», «Інтеграція гендерних аспектів у бюджет. Основні поняття і принципи гендерного бюджетування», «Гендерні бюджетні ініціативи. Можливості гендерного бюджетування на місцевому рівні».
Під час першого модуля учасники тренінгу розглянули стан реалізації гендерної політики в Україні в цілому та Хмельницькій області, зокрема, а також визначили цілу низку «гендерних» проблем та змалювали гендерний портрет Хмельницької області, провели гендерний аналіз місцевих програм. Ще досі існує думка, що державні бюджети з точки зору гендерних стосунків є нейтральними, тобто бюджетна політика однаковою мірою впливає як на чоловіків, так і на жінок. Насправді ж потреби чоловіків і жінок багато в чому є різними, і якщо не враховувати ці відмінності у бюджетній політиці, це може призводити до посилення існуючої соціальної нерівності.
У другому модулі учасники знайомилися із поняттям про бюджет та бюджетну систему, основними поняттями і принципами гендерного бюджетування, а тренер Програми розвитку організації об’єднаних націй (ПРООН) «Програма рівних можливостей та прав жінок в Україні» Тетяна Іваніна допомогла провести гендерний аналіз видатків бюджету.
Протягом третього модуля були розглянуті практичні приклади впровадження гендерних бюджетних ініціатив та можливості гендерного бюджетування на місцевому рівні, механізми впливу громадськості на бюджет, а також учасники спробували сформувати план впровадження гендерних бюджетних ініціатив на місцевому рівні.
По закінченню тренінгу всі учасники зауважили, що врахування гендерних особливостей під час планування та реалізації бюджетів зробить значний крок в просуванні гендерної рівності та у становленні соціально справедливої держави, оскільки бюджет є тим інструментом фінансової системи, що зачіпає всі сфери функціонування держави.


Л.Лаврененко, головний спеціаліст відділу організації профорієнтації ОЦЗ


Комментариев нет:

Отправить комментарий